Zasady zdrowej rywalizacji
Od najmłodszych lat staramy się pokazać swoją wyższość i dominację nad drugą osobą. Szczególnie widać takie zachowanie wśród dzieci. Biznes w Internecie, czy biznes prowadzony wyłącznie w realnym świecie bez uczestnictwa Internetu, również nastawiony jest na zasady zdrowej i niczym nie zagrożonej rywalizacji. Konkurencja staje się motorem do działania. Pozycja firmy na rynku gwarantuje jej prestiż i zaufanie klientów. Prestiż to także gwarancja nawiązania współpracy z renomowanymi liderami na rynku. Prowadzenie biznesu w Internecie to szczególnie ważny sposób prowadzenia działalności biznesowej. Szczególną role spełniają tu fora, na których użytkownicy portali uzasadniają swoje opnie dotyczące firmy, produktu, jakości świadczonych usług. Obecnie, bardzo często przed nawiązaniem kontaktu z firmą sprawdzamy jej pozycję na rynku. Określamy, czy firma jest wiarygodna i czy warto zwrócić na nią swoją uwagę. Odpowiednia reklama tworząca wizerunek firmy sprawia, że biznes internetowy staje się powoli dominującą formą działania człowieka. Uniwersalność małych firm w Internecie, bardzo często złożonych z jednej lub dwóch partnerów pozwala na szybkie analizowanie potrzeb rynku i możliwość prędkiego przekwalifikowania się. Elastyczność i umiejętność dostosowania się do nowych warunków gospodarczych buduje nowe spojrzenie na przyszłe działanie gospodarki na świecie.