Znaczenie atmosfery w pracy
Co firma, czy też zakład pracy, to także inni ludzie, inne stosunki międzyludzkie. Nie trzeba jednak chyba nikogo przekonywać, jak ogromne znaczenie ma dla nas samych to, z kim pracujemy. Oczywiście na stanowiskach prezesowskich czy dyrektora jesteśmy zdani na siebie. W większości jednak przypadków jesteśmy zmuszeni współpracować z innymi. Część z nas woli pracę w grupie, część jednak o wiele lepiej czuje się, kiedy sami są za siebie odpowiedzialni. Wiele zależy także od typu pracy, jaką wykonujemy. Finansista, kasjer czy ekonomista nie będzie miał raczej ochoty ani czasu, ani nawet możliwości na pogawędki w czasie pracy. Zamknięty w swoim boksie wypełnia od danej godziny do końca zmiany swoje obowiązki i tyle. Ze współpracownikami można mijać się, mówiąc jedynie dzień dobry i do widzenia. Co innego, kiedy siedzimy biurko w biurko z innymi osobami. Wtedy musimy mieć na uwadze nie tylko nasze zasady, zwykle dotyczące w głównej mierze dobrego wychowania, ale także i tych, którzy nam towarzyszą. Warto już na samym początku ustalić obowiązujące zasady, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień w przyszłości. W końcu z każdym można się porozumieć, a kiedy uśmiech jest na twarzy, wszystko lepiej wychodzi, nawet jeśli nasza praca związana jest ze znienawidzonymi finansami. Nie ma co narzekać, tylko wziąć sprawy w swoje ręce.